"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday 3 March 2015

Nyah kolesterol dengan Phytocol-ST Shaklee

Kolesterol oh kolesterol..

Faktor risiko yang menyumbang kepada kolesterol tinggi:

♢   Merokok. Rokok merosakkan dinding pembuluh darah,menyebabkan lemak terkumpul disekeliling. Malah merokok turut merendahkan paras HDL atau kolesterol baik.
♢   Obesiti. Mempunyai BMI lebih dari 30 turut meletakkan anda dalam kumpulan berisiko.
♢    Ukur lilit pinggang. Anda adalah berisiko jika mempunyai ukur lilit pinggang sekurang-kurangnya 40 inci (102 cm) bagi lelaki dan 35 inci (89 cm) untuk wanita.
♢    Tabiat pemakanan tidak seimbang. Makanan yang tinggi kandungan kolesterol seperti daging merah dan produk tenusu meningkatkan jumlah kolesterol. Makanan seperti biskut dan crackers yang mengandungi lemak tepu turut meningkatkan paras kolesterol anda.
♢   Kurang bersenam. Bersenam membantu menggalakkan HDL iaitu kolesterol baik disamping mengurangkan paras kolesterol jahat. Tidak bersenam secukupnya turut meletakkan anda dalam risiko untuk kolesterol tinggi.
♢    Diabetes. Paras gula yang tinggi turut menyebabkan paras kolesterol jahat lebih tinggi berbanding kolesterol baik. Ia juga merosakkan saluran darah.

Kenapa Phytocol-ST  shaklee?

Bertindak Secara Semula Jadi untuk Merendahkan Paras Kolesterol

Phytocol-ST™ ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.

    ♡Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan dalam merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi

    ♡Dirumus daripada campuran sterol & stanol

   ♡ Membekalkan 2,000mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)

Untuk order atau sebarang pertanyaan,boleh WA/sms : 0122663953  (  ciklehh  ) .

No comments:

Post a Comment