"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 11 March 2015

Cendawan goreng

Resepi mudah tahap pejam mata pon boleh masak ni..sesuai sangat untuk mereka yang nak cepat.
Bahan-bahan  :
Cendawan shitake dicuci dan dihiris - nak guna cendawan apa pon boleh.
Garlic - dicincang.
Cili -optional.kalau suka pedas boleh tambah cili padi dipotong.

Cara-cara:
♢   Panaskan minyak. Tumis bawang putih ( + cili ) sampai naik bau.
♢ Masukkan cendawan yang dihiris.sautee sampai cendawan bertukar warna.nampak macam translucent. Tambah sedikit air.
♢ Perasakan dengan garam dan lada sulah.
P/s: oleh sebab leceh nak buat telur dadar makanya sebab itu le ada telur dalam cendawan ni. Ala ala one pot wonder jugak..heheh

Ok.selamat mencuba.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut tentang promosi Shaklee March 2015.
Ciklehh  :  0122663953 

No comments:

Post a Comment