"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday 17 February 2015

Shaklee oh shaklee

Breastfeeding made possible with shaklee..
Ceewah poyo je ayat walaupon itu yang terdetik kat dalam hati.dan of course lah dengan izin Allah kan..kali  ni nak cerita breasfeeding journey bertemankan Energizing Soy Protein dan Ostematrix..

Lepas je discharge dari hospital, balik rumah macam biasa la sebab result G6PD pon normal so takde alahan terhadap kacang. Balik rumah petang jumaat, tak sempat nak minum ESP tapi ambik Ostematrix dah.

Pagi,minum petang dan minum malam hari2 seterusnya memangla minum ESP yang dibancuh oleh incik suami dengan penuh kasih sayang. Mula mula ESP campor Tamar Cocoa tapi rasa poo macam kerasla pulak.stop tamar cocoa and minum ESP campor chocolate spread plus honey..itulah eksperimen yang paling merapu tapi berkesan sebagai milkbooster.hehehe..

Berbalik kepada breastfeeding journey tadi,ermulaan memangla sengsara.kalau hati tak kental memang dah surrender kepada susu formula.baby boy memang kuat menyusu dan kene jaundice pulak awal2 tu.bila nak perah susu dapat sikit je and baby lepas menyusu macam tak puas.yerla susu baru nak establish dan badan baru nak biasakan dengan demand baby untuk susu.husband dah kesian takut baby tak cukup susu.tapi dok yakinkan diri sendiri Allah dah bagi yang terbaik.siap explain kat hubby yanh badan tengah adjust dengan demand menyusu baby.so bermulalah sesi mengepam tengah malam.tapi lepas 3 minggu Alhamdulillah penat lelah bersengkang mata ppwer pumping berkesan..walaupon takde buat stock susu tapi bila baby dah start nyenyal tidur malam rasa lega sangat..

Kenapa Shaklee?bukan brand lain dan bukan guna petua2 asli?sebab Shaklee dah terbukti banyak kajian klinikal terhadap produk Shaklee.siap ada landmark research yang membandingkan pengguna suplement Shaklee,pengguna supplement pelbagai jenama dan bukan pengguna  supplement.hasil kajiannya membuktikan pengguna supplement pelbagai jenama lebih terdedah kepada risiko penyakit berbahaya berbanding pengguna supplement Shaklee dan bukan pengguna supplement. So maksudnya jenama yang ada di pasaran tak semua sanggup invest untuk buat R&D dan clinical research untuk memastikan kualiti dan keselamatan produk...

Untuk banyakkan susu pulak selain amik ESP memang tiap2 pagi amik minyak habatussawda. Bila haus minum jus delima suam campur madu...

Jadi kepada ibu-ibu mengandung yang nak hilangkan baby fat boleh sangat amik ESP untuk sarapan, minum petang dan minum malam.lagi bagus amik dengan Performanve Drink sebab boleh ganti elektrolit  badan yang hilang.dahle ESP campor PD memang rasa macam yogurt oren..hahaha..oleh sebab ibu menyusu kan lapor sokmo,bolehla tambah dengan roti wholemeal sapu dengan cream cheese ke.tapi janganla tambah dengan nasi lemak atau roti canai plak.memang tak kurus la jawabnya..

Kalau nak tahu lebih lanjut,boleh WA : 0122663953.
Sudi sangat saya untuk berkongsi pengalaman dan tips untuk mengurangkan berat badan dengan produk Shaklee..

*p/s: berat lepas bersalin anak kedua ni lagi kurang dari berat masa sebelum kawen..hahaha..

No comments:

Post a Comment